Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Ahead of print
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Privacy Policy
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 25 No. 4 (2020): Kärnan i lärares arbete
Vol. 25 No. 4 (2020): Kärnan i lärares arbete
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs25.04
Published:
2020-12-16
Full Issue
Pdf (Svenska)
Foreword
Preface
5-6
pdf (Svenska)
Articles
"Let the teachers be teachers" - ideas on teachers' work in the public conversation on teacher assistants
Per Lindqvist
7-29
Pdf (Svenska)
Undervisning i förskolan – en företeelse i rörelse
Maria Olsson, Elisabeth Lindgren Eneflo, Gunilla Lindqvist
30-56
Pdf (Svenska)
English summaries
57-60
pdf (Svenska)
Essay
Berättelsens kraft
Om etiska samtal i utbildning
Johan Dahlbeck Johan Dahlbeck
61-76
Pdf (Svenska)
Debate
Debatt 2020 om praktiknära forskning
77-78
Pdf (Svenska)
Praksisnær forskning og partnerskap i et tredje rom
Tine Prøitz
79-82
Pdf (Svenska)
Praktiknära forskning i samverkan – hur ska det gå till?
Karin Hermansson, Marie-Hélène Ahnborg
83-86
Pdf (Svenska)
Det tredje rummet som mötesplats
Lars Olsson, Anna Brunner Cederlund
87-89
Pdf (Svenska)
Organiserade partnerskap i lärarutbildning lägger grunden för praktiknära forskning
Maria Jarl, Magdalena Taube
90-94
Pdf (Svenska)
Samverkansprocessens problematik i den praktiknära forskningen
Ulf Blossing
95-99
Pdf (Svenska)
Praktiknära forskning – en evig fråga?
Karin Rönnerman
100-103
Pdf (Svenska)
Lärarna - problem eller lösning
Ingrid Carlgren
104-111
Pdf (Svenska)
Respekt för varandras kunskaper
Elisabet Nihlfors
112-116
Pdf (Svenska)
Language
English
Svenska
Dansk
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission