Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 29 Nr 3-4 (2024): Problematiserande perspektiv på pedagogiska praktiker och professioner
Vol 29 Nr 3-4 (2024): Problematiserande perspektiv på pedagogiska praktiker och professioner
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs29.0304
Publicerad:
2024-11-06
Helt nummer
Pdf
Förord
Förord
5-6
Pdf
Artiklar
AI som specialpedagogens bästa vän? –
Skolans marknadisering, AI och lärarrollen
Thom Axelsson
7-31
Pdf
En social samvaro för alla?
Om betydelsen av omsorg, respekt och solidaritet i skolor präglade av mångfald
Emma Arneback, Jan Jämte
32-58
Pdf
Formeringen av ett ungt forskarutbildningsämne inom utbildningsvetenskap
112 avhandlingar inom Pedagogiskt arbete
Gudrun Svedberg, Lena Granstedt
59-82
Pdf
Bildningspraxis och didaktisk reflexivitet som anti-skolkultur
Majsa Allelin
83-113
Pdf
Lärares professionella behov så som de konstrueras av en inflytelserik kompetensutvecklingsaktör
Eva Hesslow, Lisa Loenheim, Anita Norlund
114-141
Pdf
Interaktionsförutsättningar och skolframgång i en mångkulturell lågstadieskola.
En fallstudie om hur skolledning och pedagoger arbetar med styrd skolintegration
Anna Lund, Ali Osman, Stefan Lund
142-170
Pdf
Målstyrning av den svenska skolan – en systematisk översikt
Maria Jarl, Magnus Hultén , Johan Samuelsson
171-201
Pdf
English summaries
202-211
Pdf
Notat
Avgående redaktions tillbakablickar och tack
212-214
Pdf
Den nya redaktionen har ordet
215
Pdf
Språk
English
Svenska
Dansk
Information
För läsare
För författare
För bibliotekarier
Skicka in bidrag
Skicka in bidrag