Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Søg
Registrera
Logga in
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 25 Nr. 4 (2020): Kärnan i lärares arbete
Årg. 25 Nr. 4 (2020): Kärnan i lärares arbete
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs25.04
Publiceret:
2020-12-16
Hele nummeret
Pdf (Svenska)
Foreword
Förord
5-6
pdf (Svenska)
Articles
"Låt lärarna vara lärare" – idéer om lärararbete i det offentliga samtalet om lärarassistenter
Per Lindqvist
7-29
Pdf (Svenska)
Undervisning i förskolan – en företeelse i rörelse
Maria Olsson, Elisabeth Lindgren Eneflo, Gunilla Lindqvist
30-56
Pdf (Svenska)
English summaries
57-60
pdf (Svenska)
Essay
Berättelsens kraft
Om etiska samtal i utbildning
Johan Dahlbeck
61-76
Pdf (Svenska)
Debate
Debatt 2020 om praktiknära forskning
77-78
Pdf (Svenska)
Praksisnær forskning og partnerskap i et tredje rom
Tine Prøitz
79-82
Pdf (Svenska)
Praktiknära forskning i samverkan – hur ska det gå till?
Karin Hermansson, Marie-Hélène Ahnborg
83-86
Pdf (Svenska)
Det tredje rummet som mötesplats
Lars Olsson, Anna Brunner Cederlund
87-89
Pdf (Svenska)
Organiserade partnerskap i lärarutbildning lägger grunden för praktiknära forskning
Maria Jarl, Magdalena Taube
90-94
Pdf (Svenska)
Samverkansprocessens problematik i den praktiknära forskningen
Ulf Blossing
95-99
Pdf (Svenska)
Praktiknära forskning – en evig fråga?
Karin Rönnerman
100-103
Pdf (Svenska)
Lärarna– problem eller lösning?
Ingrid Carlgren
104-111
Pdf (Svenska)
Respekt för varandras kunskaper
Elisabet Nihlfors
112-116
Pdf (Svenska)
Sprog
English
Svenska
Dansk
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Indsend
Indsend