Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Ahead of print
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Privacy Policy
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 26 No. 4 (2021): Mångfaldens skola, förskola och fritidshem
Vol. 26 No. 4 (2021): Mångfaldens skola, förskola och fritidshem
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs26.04
Published:
2021-12-17
Full Issue
Pdf (Svenska)
Foreword
Foreword
5-6
Pdf (Svenska)
Articles
När barn blir till belastning och problem i förskola
Om behov av särskilt stöd och resurser i ett pressat läge
Linda Palla
7-29
Pdf (Svenska)
Bedömningar för anpassning i tidig läsundervisning: Lärares erfarenheter av att utveckla elevers avkodningsförmåga
Ulrika Andersson, Håkan Löfgren
30-53
Pdf (Svenska)
Styrd skolintegration för ökad likvärdighet och social sammanhållning
Stefan Lund
54-80
Pdf (Svenska)
Kulturakuten som en praktikgemenskap kring barnlitteratur: ”Här kommer vi rakt in tillsammans!”
catarina schmidt
81-99
Pdf (Svenska)
Skönlitteratur i skolämnet svenska som andraspråk
Lärar- och elevperspektiv på urval
Catarina Economou
100-119
Pdf (Svenska)
English summaries
120-126
Pdf (Svenska)
Essay
Lärarskap
En essä om vad det innebär att vara lärare
Peter Lilja, Johan Dahlbeck
127-140
Pdf (Svenska)
Redaktionellt
Utlysning Debatt 2022: Pedagogisk forskning – relevant för vem och för vad?
141-142
Pdf (Svenska)
Erratum
143
Pdf (Svenska)
Language
English
Svenska
Dansk
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission