Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Søg
Registrera
Logga in
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 26 Nr. 4 (2021): Mångfaldens skola, förskola och fritidshem
Årg. 26 Nr. 4 (2021): Mångfaldens skola, förskola och fritidshem
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs26.04
Publiceret:
2021-12-17
Hele nummeret
Pdf (Svenska)
Foreword
Förord
5-6
Pdf (Svenska)
Articles
När barn blir till belastning och problem i förskola
Om behov av särskilt stöd och resurser i ett pressat läge
Linda Palla
7-29
Pdf (Svenska)
Bedömningar för anpassning i tidig läsundervisning: Lärares erfarenheter av att utveckla elevers avkodningsförmåga
Ulrika Andersson, Håkan Löfgren
30-53
Pdf (Svenska)
Styrd skolintegration för ökad likvärdighet och social sammanhållning
Stefan Lund
54-80
Pdf (Svenska)
Kulturakuten som en praktikgemenskap kring barnlitteratur: ”Här kommer vi rakt in tillsammans!”
Catarina Schmidt
81-99
Pdf (Svenska)
Skönlitteratur i skolämnet svenska som andraspråk
Lärar- och elevperspektiv på urval
Catarina Economou
100-119
Pdf (Svenska)
English summaries
120-126
Pdf (Svenska)
Essay
Lärarskap
En essä om vad det innebär att vara lärare
Peter Lilja, Johan Dahlbeck
127-140
Pdf (Svenska)
Redaktionellt
Utlysning Debatt 2022: Pedagogisk forskning – relevant för vem och för vad?
141-142
Pdf (Svenska)
Erratum
143
Pdf (Svenska)
Sprog
English
Svenska
Dansk
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Indsend
Indsend