Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 26 Nr 4 (2021): Mångfaldens skola, förskola och fritidshem
Vol 26 Nr 4 (2021): Mångfaldens skola, förskola och fritidshem
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs26.04
Publicerad:
2021-12-17
Helt nummer
Pdf
Förord
Förord
5-6
Pdf
Artiklar
När barn blir till belastning och problem i förskola
Om behov av särskilt stöd och resurser i ett pressat läge
Linda Palla
7-29
Pdf
Bedömningar för anpassning i tidig läsundervisning: Lärares erfarenheter av att utveckla elevers avkodningsförmåga
Ulrika Andersson, Håkan Löfgren
30-53
Pdf
Styrd skolintegration för ökad likvärdighet och social sammanhållning
Stefan Lund
54-80
Pdf
Kulturakuten som en praktikgemenskap kring barnlitteratur: ”Här kommer vi rakt in tillsammans!”
Catarina Schmidt
81-99
Pdf
Skönlitteratur i skolämnet svenska som andraspråk
Lärar- och elevperspektiv på urval
Catarina Economou
100-119
Pdf
English summaries
120-126
Pdf
Essä
Lärarskap
En essä om vad det innebär att vara lärare
Peter Lilja, Johan Dahlbeck
127-140
Pdf
Redaktionellt
Utlysning Debatt 2022: Pedagogisk forskning – relevant för vem och för vad?
141-142
Pdf
Erratum
143
Pdf
Språk
English
Svenska
Dansk
Information
För läsare
För författare
För bibliotekarier
Skicka in bidrag
Skicka in bidrag