Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 27 Nr 2 (2022): Att leda och lära i pedagogiska verksamheter
Vol 27 Nr 2 (2022): Att leda och lära i pedagogiska verksamheter
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs27.02
Publicerad:
2022-06-16
Helt nummer
Pdf
Förord
Förord
5-6
Pdf
Artiklar
Medborgarna och skolan efter trettio år med valfrihet:
maktutredningens medborgarundersökning i 2020 års version
Ninni Wahlström
7-27
Pdf
Att leda med omsorg: fyra handledningsmetaforer i aktionsforskning
Ulrika Bergmark, Ann-Charlotte Dahlbäck, Anna-Karin Hagström, Sara Viklund
28-53
Pdf
Lärare för andra?
Aktörskap, kompetens och yrkesroller på språkintroduktionsprogrammet
Åsa Wedin, Jenny Rosén
54-74
Pdf
Barns perspektiv och barnperspektiv: en analys av utgångspunkter för fritidshemmets undervisning
Ann-Katrin Perselli, Björn Haglund
75-95
Pdf
”Nu läser vi grodans dagbok”.
Läs- och skrivutvecklande praktiker i naturvetenskapsundervisning i förskoleklass
Tarja Alatalo, Annie-Maj Johansson
96-118
Pdf
Undervisning i dans i förskolan - en rörlig verksamhet
Anna Lindqvist, Märtha Pastorek Gripson
119-143
Pdf
English summaries
144-152
Pdf
Debatt
När inkluderingen devalveras och utmaningar omvandlas till dilemman
Peter Karlsudd
153-160
Pdf
Oklar kritik av dilemmaperspektivet utan empiriska belägg
Claes Nilholm
161-164
Pdf
Utlysning: Debatt 2022 "Pedagogisk forskning – relevant för vem och för vad?"
165-166
Pdf
Den pedagogiska filosofins återkomst?
Johan Dahlbeck
167-169
Pdf
Pedagogisk forskning är bra!
Glenn Hultman
170-176
Pdf
Essä
Skolarisering och mantrat om tidiga insatser i utbildningen
Sven Persson, Helena Ackesjö, Lina Lago
177-189
Pdf
Språk
English
Svenska
Dansk
Information
För läsare
För författare
För bibliotekarier
Skicka in bidrag
Skicka in bidrag