Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Ahead of print
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Privacy Policy
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 2 (2022): Att leda och lära i pedagogiska verksamheter
Vol. 27 No. 2 (2022): Att leda och lära i pedagogiska verksamheter
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs27.02
Published:
2022-06-16
Full Issue
Pdf (Svenska)
Foreword
Foreword
5-6
Pdf (Svenska)
Articles
Medborgarna och skolan efter trettio år med valfrihet:
maktutredningens medborgarundersökning i 2020 års version
Ninni Wahlström
7-27
Pdf (Svenska)
Att leda med omsorg: fyra handledningsmetaforer i aktionsforskning
Ulrika Bergmark, Ann-Charlotte Dahlbäck, Anna-Karin Hagström, Sara Viklund
28-53
Pdf (Svenska)
Lärare för andra?
Aktörskap, kompetens och yrkesroller på språkintroduktionsprogrammet
Åsa Wedin, Jenny Rosén
54-74
Pdf (Svenska)
Children's perspective and child perspective: an analysis of starting points for teaching in Swedish school-age educare centres
Ann-Katrin Perselli, Björn Haglund
75-95
Pdf (Svenska)
”Nu läser vi grodans dagbok”.
Läs- och skrivutvecklande praktiker i naturvetenskapsundervisning i förskoleklass
Tarja Alatalo, Annie-Maj Johansson
96-118
Pdf (Svenska)
Undervisning i dans i förskolan - en rörlig verksamhet
anna Lindqvist, Märtha Pastorek Gripson
119-143
Pdf (Svenska)
English summaries
144-152
Pdf (Svenska)
Debate
När inkluderingen devalveras och utmaningar omvandlas till dilemman
Peter Karlsudd
153-160
Pdf (Svenska)
Oklar kritik av dilemmaperspektivet utan empiriska belägg
Claes Nilholm
161-164
Pdf (Svenska)
Utlysning: Debatt 2022 "Pedagogisk forskning – relevant för vem och för vad?"
165-166
Pdf (Svenska)
Den pedagogiska filosofins återkomst?
Johan Dahlbeck Johan Dahlbeck
167-169
Pdf (Svenska)
Pedagogisk forskning är bra!
Glenn Hultman
170-176
Pdf (Svenska)
Essay
Skolarisering och mantrat om tidiga insatser i utbildningen
Sven Persson, Helena Ackesjö, Lina Lago
177-189
Pdf (Svenska)
Language
English
Svenska
Dansk
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission