Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Ahead of print
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Privacy Policy
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 26 No. 2-3 (2021): Pedagogisk forskning i Sverige – 25 år i kunskapsbildningens tjänst
Vol. 26 No. 2-3 (2021): Pedagogisk forskning i Sverige – 25 år i kunskapsbildningens tjänst
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs26.0203
Published:
2021-09-27
Full Issue
Pdf (Svenska)
Foreword
Pedagogisk forskning i Sverige – 25 år i kunskapsbildningens tjänst
Daniel Sundberg
5-9
Pdf (Svenska)
Notat
Om tidskriften Pedagogisk Forskning i Sverige och intellektuell organisering av det pedagogiska kunskapsområdet
Sverker Lindblad, Mats Ekholm
10-23
Pdf (Svenska)
Kollegial bedömning vid rekrytering av universitetslärare
Eva Forsberg, Sara Levander
24-34
Pdf (Svenska)
Doktorandrådets förkonferens: To be assessed and to assess – PhD-candidates’ encounter with diverse evaluation practices
– summering, reflektioner och tankar framåt
Maria Rosén, Tina Lidström
35-37
Pdf (Svenska)
Articles
”Normkritisk vaccination” - Normkritik och normkritisk pedagogik i Skolverkets rapporter och råd 2009 – 2014
Helena Hill
38-60
Pdf (Svenska)
När checklistorna får företräde - det punktuella perspektivets logik i revidering av mottagandeplaner för nyanlända elever.
Anna Ehrlin, Ulrika Jepson Wigg
61-84
Pdf (Svenska)
Meningsbegreppet i pedagogiken
En reflektion över meningsdomäner och meningsskapandets modaliteter
Robert Ohlsson
85-110
Pdf (Svenska)
English summaries
111-115
Pdf (Svenska)
Debate
Kunskapsbildning eller praktiknära forskning?
Glenn Hultman
116-121
Pdf (Svenska)
Scientific autonomy in disciplinary research in education
christer Fritzell
122-138
Pdf (Svenska)
Essay
Ett handlingsteoretiskt perspektiv på undervisning – en essä med fritidshemmet som exempel
Jens Gardesten
139-148
Pdf (Svenska)
Language
English
Svenska
Dansk
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission