Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Søg
Registrera
Logga in
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 25 Nr. 1 (2020): Skolan och förskolan i en föränderlig värld
Årg. 25 Nr. 1 (2020): Skolan och förskolan i en föränderlig värld
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs25.01
Publiceret:
2020-04-24
Hele nummeret
Pdf (Svenska)
Foreword
Förord
5-6
Pdf (Svenska)
Articles
Kompetensutveckling för professionella lärare?
Introduktionen av kollegialt lärande i svensk skola
Nils Kirsten, Sara Carlbaum
7-34
Pdf (Svenska)
Markeringar av lärararbetets gränser
territorium i omförhandling via införandet av lärarassistenter.
Helena Ackesjö
35-53
Pdf (Svenska)
English summaries
54-57
Pdf (Svenska)
Essay
Berättelsen om skolan
i en tid av nyliberalism
Christer Fritzell
58-72
Pdf (Svenska)
Vad blev det av Gy2011 reformens intentioner för yrkesutbildning?
Med Barn- och fritidsprogrammet som exempel
Martina Wyszynska Johansson, Ellinor Dyne, Åsa Mårtensson
73-85
Pdf (Svenska)
På tal om normer, identiteter och små mymlor som ska ledas
En essä med inslag av filosofi, (special)pedagogik och didaktik
Linda Palla
86-99
Pdf (Svenska)
Debate
Debatt 2020 om praktiknära forskning
en inledning
100-101
Pdf (Svenska)
Att hantera mindre goda exempel
dilemma för praktiknära forskning
Åsa Wedin
102-105
Pdf (Svenska)
Vad talar vi om när vi talar om praktiknära forskning?
Margareta Serder, Martin Malmström
106-109
Pdf (Svenska)
Reviews
Recension av Ingrid Bosseldal
Vart tog Behaviorismen vägen?
Lars-Erik Berg
110-115
Pdf (Svenska)
Sprog
English
Svenska
Dansk
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Indsend
Indsend