Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Ahead of print
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Privacy Policy
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 1-2 (2017)
Vol. 22 No. 1-2 (2017)
Published:
2017-10-03
Articles
El Sistema – musiklärare i en spänningsfylld modell för socialt inkluderande pedagogik
Eva SÆther, Åsa Bergman, Monica Lindgren
9-27
PDF (Svenska)
Lärande genom demokratiska önskemål – pastoral omsorg i fritidshem
Linnéa Holmberg
28-50
PDF (Svenska)
Socioekonomisk bakgrund och dess betydelse för pojkars och flickors läsförmåga och betyg
Maria Pajkin
51-78
PDF (Svenska)
Förskollärares och grundskollärares uppfattningar om undervisning och lärande i förskoleklass
Tarja Alatalo
79-100
PDF (Svenska)
Erfarenheter av delat ledarskap i den lokala skolan: Rektorers och arbetslagsledares röste
Lena Wilhelmson, Marianne Döös
101-123
PDF (Svenska)
Kompetens och förutsättningar för praktikbaserad innovation – från självreglerat till expertstött förbättrings- och utvecklingsarbete
Peter Johansson
124-144
PDF (Svenska)
English summaries
145-156
PDF (Svenska)
Redaktionellt
Pedagogik som profession
Feiwel Kupferberg, Lisbeth Amhag
3-8
PDF (Svenska)
Language
English
Svenska
Dansk
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission