Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Søg
Registrera
Logga in
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 29 Nr. 1-2 (2024): Pedagogisk forskning för, med och om lärare
Årg. 29 Nr. 1-2 (2024): Pedagogisk forskning för, med och om lärare
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs29.0102
Publiceret:
2024-06-05
Hele nummeret
Pdf (Svenska)
Articles
Forskningslitteracitet i praktiken
Lärares motiv till att läsa och använda forskning
Karin Stolpe
7-30
Pdf (Svenska)
Den praktiknära forskningens bidrag till läraryrkets kunskapsbas
en analys av kunskapsprodukter från kollaborativ didaktisk forskning
Per Anderhag, Maria Andrée, Sebastian Björnhammer, Camilla Gåfvels
31-52
Pdf (Svenska)
Diskurser om kunskap i relation till språkintroduktionselever
Erika Bomström Aho
53-73
Pdf (Svenska)
Att hantera tiggeri som samhällsfenomen i förskolan
Pedagogiska och etiska svårigheter kring ett känsligt och kontroversiellt ämne
Klara Dolk
74-96
Pdf (Svenska)
Flerspråkighet som villkorad resurs
– en studie om hur mellanstadielärare talar om flerspråkande i skolarbete
Jenny Uddling, Sofia Svensson, Päivi Juvonen, Ewa Bergh Nestlog
97-121
Pdf (Svenska)
Lärarutbildningsforskning i Sverige och Internationellt
Om konversationer och nätverkande genom vetenskaplig publicering
Sverker Lindblad, Katarina Samuelsson, Gustaf Nelhans
122-156
Pdf (Svenska)
Lärande för inkludering i arbetsliv och samhälle
Om sociala insatser riktade till utsatta EU-migranter i Sverige
Viktor Vesterberg
157-180
Pdf (Svenska)
English summaries
181-189
Pdf (Svenska)
Essay
Elevsynpunkter som grund för lärares kompetensutveckling
Marcus Samuelsson, Mats Ekholm
190-203
Pdf (Svenska)
Sprog
English
Svenska
Dansk
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Indsend
Indsend